31 augustus - Aan de slag! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cambodjaseptember09 - WaarBenJij.nu 31 augustus - Aan de slag! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cambodjaseptember09 - WaarBenJij.nu

31 augustus - Aan de slag!

Door: Roy Thepen

Blijf op de hoogte en volg Cambodjaseptember09

31 Augustus 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Vandaag was onze eerste echte werkdag! We zijn om 6 uur opgestaan en vervolgens met de tuctuc naar het werk gegaan.

Vandaag zou het zand gestort worden voor onder de school zodat het schoolplein een halve meter hoger komt te liggen waardoor het droog blijft wanneer het hard geregend heeft. Ook komt er onder de school een betonnen vloer waar de kinderen kunnen eten.

Omdat het hard had geregend kwamen de vrachtwagens later dus zijn we begonnen met andere werkzaamheden zolas ijzer vlechten, waterkanalen graven en cement dragen. Dit doen we omdat het dorp veel overlast heeft van de regen en wij hen helpen met waterkanalen maken zodat het water beter het dorp uit kan stromen. Dit helpt mee bij de hygiene en tegen ziekteverspreiding.

Na het middageten kwamen de vrachtwagens die in hoog tempo het terrein van de school vol stortte. Ze hadden al binnen twee uur twintig vrachtwagens gestort! Gelukkig was er ook een bulldozer die het allemaal egaliseerde.

Rond 18.00 uur zijn we op de fiets naar huis gegaan in de stromende regen, gelukkig stond er een heerlijke noodels maaltijd op ons te wachten! We hebben het erg naar ons zin hier en gaan morgen weer goed aan de slag!

Door: Roy

• 02 September 2009 - 07:21

Bas Martens:

Hey Lisa,

Wat een super ervaring!

Vergeet niet in Phnom Penh het Tuol Sleng museum en de killingfields te bezoeken. Niet fraai, maar wel erg indrukwekkend!

Geniet ervan daar, goed bezig!

Groeten, Bas (je neef...)

Cambodjaseptember09

Nederlandse jongeren gaan een maand lang naar Cambodja om te ervaren hoe het leven daar is. Ze werken mee aan projecten ten behoeve van het welzijn van de mensen in het dorp Anlong Khong. Een initiatief van Stichting En Route in samenwerking met Stichting Actieve Hulp Cambodja, gefinancierd door Xplore.

Actief sinds 30 Aug. 2009