dinsdag 1 september - Zand onder de school - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cambodjaseptember09 - WaarBenJij.nu dinsdag 1 september - Zand onder de school - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cambodjaseptember09 - WaarBenJij.nu

dinsdag 1 september - Zand onder de school

Door: Mirna Knoop

Blijf op de hoogte en volg Cambodjaseptember09

02 September 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Omdat de grond van de school werd opgehoogd moest er aan de zijkant een muurtje gemaakt worden zodat het zand niet zou wegzakken. Een groep begon met een kuil te graven en het water er uit te scheppen. Een andere groep ging stenen halen. Hier zijn we de hele ochtend mee bezig geweest.

Na de lunch was het overige zand gestort bij de school wat we er onder gingen scheppen. Het was heel gezellig om met z’n allen zo aan het werk te zijn!

De leraren en sommige kinderen van de school gingen na de les ook mee helpen, dat vond ik erg leuk om te zien dat zij er ook betrokken bij zijn. Het is hier 29 graden maar het voelt alsof het veel warmer is omdat ere en luchtvochtigheid is van 89%.

Door: Mirna

• 02 September 2009 - 22:31

Wilma:

Fijn wat van jullie te horen en leuk dat het naar jullie zin is. Ik kijk uit naar de volgende foto's en verhalen. Veel succes met alles, het is prachtig werk wat jullie daar doen!

Cambodjaseptember09

Nederlandse jongeren gaan een maand lang naar Cambodja om te ervaren hoe het leven daar is. Ze werken mee aan projecten ten behoeve van het welzijn van de mensen in het dorp Anlong Khong. Een initiatief van Stichting En Route in samenwerking met Stichting Actieve Hulp Cambodja, gefinancierd door Xplore.

Actief sinds 30 Aug. 2009