woensdag 2 september - Graven, graven, graven - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cambodjaseptember09 - WaarBenJij.nu woensdag 2 september - Graven, graven, graven - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cambodjaseptember09 - WaarBenJij.nu

woensdag 2 september - Graven, graven, graven

Door: Mirna Knoop

Blijf op de hoogte en volg Cambodjaseptember09

02 September 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Vandaag weer lekker in de tuctuc naar Anlong Kong! We moeten elke dag drie kwartier van Phnom Penh naar het dorp maar met stomme anekdotes en een hoop grapjes houden we de lol er in met z’n vijfen!

We zijn bezig geweest om de greppel verder te graven voor waar het regenwater door kan stromen. Ook zijn we verder gegaan met het zand onder de school scheppen. Omdat het veel regent s’avonds omdat het regenseizoen is was het zand nat geworden en werd het steeds zwaarder om te scheppen. Het is best zwaar werk en wij zijn redelijk snel moe maar dat lijken de Cambodjanen niet te hebben. Zij werken stug door!

We hebben vandaag weer allemaal goed ons best gedaan en het schiet al aardig op!

Morgen gaan we de geschiedenis van Cambodja proeven. We gaan naar de oude gevangenis Tuol Sleng en naar de Killing Fields. Wat dat precies inhoud weet ik ook nog niet maar dat het aangrijpend wordt, dat weet ik wel!

Door: Mirna

• 02 September 2009 - 22:16

Kelli:

Hey daar family en andere harde werkers! Erg leuk dat jullie ons op de hoogte houden van jullie avonturen. Zo te lezen is het fysiek zwaar werk in flinke hitte. Ik heb respect voor jullie hoor. Super dat jullie je op deze manier inzetten!
    Heel veel plezier en succes nog de komende 2 weken!
    Liefs Kelli

• 02 September 2009 - 23:17

Karen:

Veel lol&hard lachen daar hé, geniet ook vooral van het ploeteren&zwoegen -u doet allen nobel werk!

De geschiedenis is in Cambodja nogal wrang, heb ik begrepen, maar euh... hoe smaken de spinnen?

Groeten x

• 03 September 2009 - 01:28

Augustus 'Angels':

Ha lieve collega's,

Voor ons vanochtend het laatste graafwerk en om vanaf 12 uur gaan we bezig met de voorbereidingen van het afscheidsfeest in het dorp en bij ons huis! Het huis is echt ons 'thuis' geworden de afgelopen weken. Het is steeds weer fijn om terug te zijn bij je eigen home, met je eigen bed, douche, eten en matje!
    Morgen is het voor jullie dan zo ver. Om half 9 is de sleuteloverdracht en vertrekken wij weer. Dan kunnen jullie het huis 'jullie thuis' maken. Geen 3 kwartier meer in de tuktuk, maar een kwartiertje fietsen naar het dorp!

Een leerzame dag vandaag, want de bezoeken die jullie gaan brengen aan Tuol Sleng en Killing Fields zijn indrukwekkend!

Tot vanmiddag bij de afscheidsfeesten

xxxxxxxx
    alle angels!

• 03 September 2009 - 16:35

Oma Van Teeseling:

Lisa, je bent zo te zien wel heel hard aan het werk daar. Kan je goed tegen de warmte? En heb je lekker eten? Je kleine broer is jarig, dus we zitten lekker taart te eten. Groetjes oma tees

• 04 September 2009 - 15:49

Jonneke:

Ik las net dat de aug. groep is vertrokken. Het zal wel stil zijn ineens met zo'n klein groepje. Zijn jullie nu verhuisd naar anlong kong? Hoop snel weer een reisverslag van jullie te lezen.
    liefs, Jonneke

• 04 September 2009 - 18:35

Wil:

hallo kunnen jullie het nog uithouden daar in Cambodja ping-pong erg leuk dat ik jullie kan volgen volgens mij lopen jullie achter met het reisverslag of zijn jullie getroffen door een zonnsteek
    ik geloof wel dat het zwaar is in dat klimaat
    van piet piraat
    nou sterkte in de strijd
    voor het goede doel.

• 04 September 2009 - 18:40

Wil:

o ja nog de groetjes van mij Wil
    dat was ik vergeten

• 05 September 2009 - 13:04

Naut:

hoi lisa, hoe gaat het met je?
    lieve groetjes van naut