9 september - Naar Siem Reap - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cambodjaseptember09 - WaarBenJij.nu 9 september - Naar Siem Reap - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cambodjaseptember09 - WaarBenJij.nu

9 september - Naar Siem Reap

Door: Werner Thepen

Blijf op de hoogte en volg Cambodjaseptember09

12 September 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Vandaag zijn we om half 6 opgestaan, om de bus naar siem reap te halen. De busreis van pnhom penh naar siem reap duurt 6 uur.

Halverwege hebben we een pauze gehad, en na een tijdje twijfelen een vogelspin gegeten. De vogelspin was een beetje hartig en harig, maar echt niet vies.

Bij de bushalte in siem reap stond er een tuk tuk chauffeur klaar om ons naar het hotel te brengen.

Een half uur later zijn we naar het cultural village museum gebracht. Daar werd mij gevraagd of ik de bruidegom wou zijn bij een traditionele miljonair bruiloft.
Voordat ik er over na kon denken riep de rest al ja!

En ja hoor daar werd ik in een glimmend pak gehezen en na een korte uitleg was het dan zover. Ik moest in een lenige houding zitten, en wat buigingen en dansjes doen. Het was een aparte maar leuke ervaring.

De gids nam ons mee naar de volgende bruiloft ceremonie. De tweede bruiloft was in de stijl van de noordelijke profincie.
Iedereen (behalve Roy) was het nu echt eens dat het Roy z'n beurt was.
Toen de bruid de bruidegom ging uikiezen, wees Roy stiekem naar zijn buurman op de tribune. Jammer maar helaas, Roy is vandaag niet getrouwd.

Roy is wel verkozen tot dorpshoofd in een andere show. Hij kreeg een pruik op zijn hoofd en moest een krijgerspak aan en moest wat rituelen doen, zoals een boog uit een steen halen.

Ook mirna is bij een show gekozen om een paar seconden als een pauw te dansen.

Het cultural village museum is erg groot, en het is goed te zien dat er veel aandacht aan besteed is.

nNa het bezoek aan het museum kregen we toch wel honger en kwamen op het idee om een Cambodian BBQ te doen.
De cambodian BBQ is een bollen plaat met een soep gootje er omheen.
We hebben krokodil, slang en inktvis gegeten. De krokodil was een beetje taai, de rest van het vlees was wel lekker mals. Eigenlijk kan ik niet uitleggen waar het naar smaakt, het was lekker.

Na het eten zijn we nog even over de nightmarket gelopen. Dit is een markt waar ze vooral veel van de zelfde souveniers verkopen. Maar waar je ook met je voeten in een rubberbaje met visjes kon, Dr. Fish massage noemen ze dat. Die vissen gaan dan je dode huidcellen van je afknabbelen. En het kriebelt!

Het was een leuke dag vol aparte dingen.

Door: Werner

• 12 September 2009 - 19:05

Wilma Knoop:

Leuk meisje, Werner!
    Zo maak je nog eens wat mee als vrijwilliger!

Cambodjaseptember09

Nederlandse jongeren gaan een maand lang naar Cambodja om te ervaren hoe het leven daar is. Ze werken mee aan projecten ten behoeve van het welzijn van de mensen in het dorp Anlong Khong. Een initiatief van Stichting En Route in samenwerking met Stichting Actieve Hulp Cambodja, gefinancierd door Xplore.

Actief sinds 30 Aug. 2009