12 september - Varkens gekocht! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cambodjaseptember09 - WaarBenJij.nu 12 september - Varkens gekocht! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cambodjaseptember09 - WaarBenJij.nu

12 september - Varkens gekocht!

Door: Roy Thepen

Blijf op de hoogte en volg Cambodjaseptember09

12 September 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Vandaag ben ik met Sina op de motor naar een varkens boerderij geweest.
Tijdens de rondleiding bleek dat ze naast varkens ook krokodillen fokken :-)

De boer vroeg of ik het hok inwilde om ze te voeren. Dit aanbod heb maar afgeslagen. De 50 hongirege grote openstande bekken met flinke rijen tanden zagen er niet echt onschuldig uit.

Het verbaaste mij eigenlijk dat de varkens op de boerderij in keurig schone en grote hokken zaten.

Een volwassen varken kost in Cambodja $280,- daarom hebben we besloten om 1 zwanger volwassen vaken te kopen en nog 4 biggen van 2 maanden oud.

Dinsdag gaat Sina met 1 van ons de varkens ophalen. Dit zal rond 5 uur in de morgen worden omdat het dan nog niet zo heet is, zodat de varkens met alle transport stress niet oververhit raken.

Op de boerderij krijgen de vakens droog voer. als we dit in een keer omgooien naar voedselresten van het dorp zullen de varkens ziek worden. Daarom geven we genoeg droog voer bij de vakens mee om ze te laten wennen aan het andere voer.

Zometeen gaan we naar het dorp het goede nieuws vertellen aan de toekomstige eigenaren :-)

Door: Roy

• 12 September 2009 - 18:51

Wilma Knoop:

Wat goed dat het gelukt is om de varkens te kopen. Het is tenslotte leuk om te zien hoe de eigenaren erop gaan reageren!
    Gaan de verzorgers daar dan wel het hok in om die krokodillen te voeren? Nog heel veel succes en plezier daar!

Cambodjaseptember09

Nederlandse jongeren gaan een maand lang naar Cambodja om te ervaren hoe het leven daar is. Ze werken mee aan projecten ten behoeve van het welzijn van de mensen in het dorp Anlong Khong. Een initiatief van Stichting En Route in samenwerking met Stichting Actieve Hulp Cambodja, gefinancierd door Xplore.

Actief sinds 30 Aug. 2009