10 september - Een dagje tempels kijken - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cambodjaseptember09 - WaarBenJij.nu 10 september - Een dagje tempels kijken - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cambodjaseptember09 - WaarBenJij.nu

10 september - Een dagje tempels kijken

Door: Mirna Knoop

Blijf op de hoogte en volg Cambodjaseptember09

12 September 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Vandaag zijn we op tempeltocht geweest. We stonden om half 5 op om de sunrise te zien bij Ankor Wat. Het schijnt dat die heel mooi moet zijn met allemaal mooie kleuren maar omdat het bewolkt was waren er helaas geen mooie lichtstralen… We zijn naar drie verschillende tempels geweest, het was erg mooi om te zien!

Wat minder leuk is zijn alle bedelende kinderen en alle verkopers op straat. Ze zijn erg opdringerig en zijn erg straatwijs. Een kindje vroeg aan Roy wat hij wilde kopen, waarop hij antwoordde dat hij ‘nothing’ wilde. ‘Nothing is two dollar’ krijg je daar dan op te horen. Ze weten het wel te brengen hoor. Als als je zegt ‘bye’ krijg je te horen ‘you buy bye’.

Terug van de tempels zijn we even gaan chillen in een internetcafé. Er was een hele grote sofa waar we op konden hangen, dat was wel even lekker! Hierna gingen we nog even naar de markt waar Werner en Roy allebei een murse (man purse) hebben aangeschaft. Heel hip!

‘s Avonds mocht Heida haar cadeautje voor haar verjaardag inwisselen. Ze had van ons een massage-bon gekregen om even lekker te kunnen ontspannen. En daar kunnen wij natuurlijk ook goed gebruik van maken! Lisa wilde geen full body massage en dus gingen Heida, Roy, Werner en Mirna naar een andere kamer voor een olie massage. Best wel een heel persoonlijk cadeautje zo met z’n allen redelijk naakt :) Mirna vroeg tussendoor aan Heida of we ook een gezichtmassage zouden krijgen erbij. ‘Voor je ‘’mocolakacha’’ (betekenis; goh je ziet er een beetje oud uit voor je leeftijd) zei ze voor de grap. Ze was alleen even vergeten dat het een Khmer-woord is en dat de massage dames dat ook gewoon konden verstaan. Dus die lagen helemaal in een scheur en we waren allemaal even een ‘’mocolakacha’’

We hebben in pub street nog wat gegeten en daarna mochten we lekker slapen.

• 12 September 2009 - 19:11

Wilma Knoop:

Ik kijk steeds naar mijn mail, of er al weer iets nieuws van jullie op staat. Erg leuk om te zien al die verhalen en foto's. Ik ben best trots op mijn dochter en neven!

Cambodjaseptember09

Nederlandse jongeren gaan een maand lang naar Cambodja om te ervaren hoe het leven daar is. Ze werken mee aan projecten ten behoeve van het welzijn van de mensen in het dorp Anlong Khong. Een initiatief van Stichting En Route in samenwerking met Stichting Actieve Hulp Cambodja, gefinancierd door Xplore.

Actief sinds 30 Aug. 2009